Praktisk

 

Nye patienter
Hvis man er ny patient i klinikken kan man ikke benytte tidsbestilling, medicinbestilling og email-konsultation før man er oprettet i vores system. Ved første kontakt skal man henvende sig telefonisk eller personligt for at blive oprettet.

Telefontiden
Man vil i hele telefontiden blive mødt af en sygeplejerske. Dette har gjort det muligt for os at tilbyde lægekonsultationer efter tidsaftale mellem kl. 8 og 9.00.

Tidsbestilling og medicinbestilling
Foretages bedst efter kl 9 da vi gerne tager os af akutte problemstillinger fra 8 – 9
Iøvrigt kan der on-line bestilles både tid og medicin hvilket vil spare tid for både vores patienter og os. Tidsbestilling via internettet må kun benyttes ved ikke-akutte problemstillinger, og ikke til bestilling af konsultation samme dag!
Der kan bestilles tid eller medicin ved at klikke på fanebladet “selvbetjening”

Akutte konsultationer
Man kan henvende sig i klinikken alle dage mellem kl. 11 og kl. 12 uden forudgående tidsbestilling til vurdering af akut opstået sygdom. I alles interesse bør det være konsultationer af kortvarig og akut karakter. Vi kan ikke foretage større attest-, børne- og graviditetsundersøgelser i denne periode (ventetiden ville blive urimelig lang for andre patienter). Man kommer til i den rækkefølge man bliver registreret i. Kør sygesikringskortet igennem kortlæseren lige indenfor døren (hvis man har glemt sit sygesikringskort skal man indtaste sit CPR-nummer på skærmen, så bliver man også registreret) og gå herefter til skranken, hvor man kan vælge hvilken af lægerne man ønsker at komme ind til.  Man kan også vælge “først ledige læge” for at komme hurtigt til hvis det ikke betyder så meget hvilken læge man kommer ind til. Endeligt er det også muligt at vælge en sygeplejerskekonsultation ved mere ukomplicerede sygdomme som halsbetændelse, øreskylning, sårvurdering og lignende. Ventetiden på vil her ofte være kortere end hvis man ønsker en lægelig vurdering af problemstillingen.

Email-konsultation
Almene spørgsmål kan stilles ved at klikke på fanebladet “selvbetjening”. Lægen vil besvare mails indenfor 3 arbejdsdage. Man vil også kunne skrive til sygeplejersker med opklarende spørgsmål om f.eks vaccinationer, praktiske oplysninger, aflysning af tider osv.

Blodprøver
Tages efter forudgående aftale med læge eller sygeplejerske. Tages hver dag mellem 8:00 – 8:30 uden tidsbestilling. Kør sygesikringskortet igennem terminalen til højre for døren ved ankomst eller tast CPR-nummer ind på skærmen hvis du har glemt sygesikringskortet. Tag herefter plads i venteværelset. Man vil da blive kaldt ind i den rækkefølge man er kommet i.

Børn

Husk at bruge barnets sygesikringskort og ikke dit eget når barnet registreres. Det gælder også ved email-konsultationer vedrørende børn. Barnet bør oprettes som bruger på e-portalen og skriv beskeden i barnets profil – så kommer mailen ind i den rigtige journal. Vi har ikke noget legetøj til børn i klinikken. Vi har valgt at fjerne det, da det kan udgøre en kilde til overførsel af infektion børn imellem. Man er meget velkommen til selv at tage legetøj med, som barnet kan lege med i venteværelset.