Klinik information

Nye patienter
Hvis man er ny patient i klinikken kan man ikke benytte tidsbestilling, medicinbestilling og email-konsultation før man er oprettet i vores system. Ved første kontakt skal man henvende sig telefonisk eller personligt for at blive oprettet.

Telefontiden
Man vil i hele telefontiden blive mødt af en sygeplejerske. Dette har gjort det muligt for os at tilbyde almindelige lægekonsultationer efter tidsaftale mellem kl. 8 og 9.00.

Tidsbestilling og medicinbestilling
Foretages bedst efter kl 9 da vi gerne bruger telefonen til akutte problemstillinger fra 8 – 9.
Iøvrigt kan der on-line bestilles både tid og medicin hvilket vil spare tid for både vores patienter og os. Tidsbestilling via internettet må kun benyttes ved ikke-akutte problemstillinger og ikke til bestilling af konsultation samme dag! Afbestilling af tid kan gøres ved at ringe eller skrive en e-mail (via e-portalen) til sygeplejerskerne
Der kan bestilles tid eller medicin ved at klikke på fanebladet “selvbetjening”

Akutte konsultationer
Man kan henvende sig i klinikken alle dage mellem kl. 11 og kl. 12 uden forudgående tidsbestilling til vurdering af akut opstået sygdom. I alles interesse bør det være konsultationer af kortvarig og akut karakter. Vi kan ikke foretage større attest-, børne- og graviditetsundersøgelser i denne periode (ventetiden ville blive urimelig lang for andre patienter). Man kommer til i den rækkefølge man bliver registreret i. Kør sundhedskortet igennem kortlæseren lige indenfor døren og gå herefter til skranken og fortæl kort sygeplejersken hvad det handler om (der ligger sedler ved skranken man kan skrive det på, hvis man ikke ønsker at sige det højt).  Hvis det giver mening, at den læge, der kender patienten bedst, tager konsultationen, vil sygeplejersken visitere til det.  Ved mere ukomplicerede sygdomme som halsbetændelse, øreskylning, sårvurdering, blærebetændelse  og lignende kan man komme ind til sygeplejerske i stedet for læge.  Ventetiden vil her ofte være kortere end hvis der er behov for en lægelig vurdering af problemstillingen.

Email-konsultation
Almene spørgsmål kan stilles ved at klikke på fanebladet “selvbetjening”. Lægen vil besvare mails indenfor 3 arbejdsdage. Man vil også kunne skrive til sygeplejersker med opklarende spørgsmål om f.eks vaccinationer, praktiske oplysninger, aflysning af tider osv.

Blodprøver

Der kan ikke bestilles tid til blodprøver.  Blodprøver tages efter forudgående aftale med læge eller sygeplejerske.  Vi tager blodprøver alle ugens hverdage mellem 8:00 – 8:30 uden tidsbestilling. Kør sundhedskortet igennem terminalen til højre for døren ved ankomst. Tag herefter plads i venteværelset. Man vil da blive kaldt ind i den rækkefølge man er kommet i.

Børn

Husk at bruge barnets sundhedskort og ikke dit eget når barnet registreres. Det gælder også ved email-konsultationer vedrørende børn. Barnet bør oprettes som bruger på e-portalen og skriv beskeden i barnets profil – så kommer mailen ind i den rigtige journal. Vi har ikke noget legetøj til børn i klinikken. Vi har valgt at fjerne det, da det kan udgøre en kilde til overførsel af infektion børn imellem. Man er meget velkommen til selv at tage legetøj med, som barnet kan lege med i venteværelset.